DARKA EVLERİ BAĞIMSIZ BÖLÜM MALİKLERİ
2025-2027 Yıllık Olağan Genel Kurul Toplantısı
26.07.2025 / 12.00
Darka Sosyal Tesisleri
Toplantıya katılanlar listesi (Hazirun Cetveli) incelenerek asaleten ve vekaleten 351 kat malikinin mevcut olduğu, toplantının ikinci toplantı olduğu bu suretle Yönetim Planı uyarınca toplantı için gereken çoğunluğun anlaşıldığından Kat Malikleri Genel Kurulu toplantısı Yönetim Kurulu Başkanı (Yönetici) Noyan BENGİSU tarafından açıldı.
Gündem Maddesi 1. Divan Kurulu seçimine geçildi, Başkan Noyan BENGİSU tarafından önerilen kurul üyeleri arasından , oy çokluğu ile Divan kuruluna
Divan Kurulu Başkanlığına Sevinç ÖZTÜRK
Divan Kurulu Başkan Yardımcılığına Selma ÜNLÜ
Divan Kurulu Sekreterliğine B.Yelda UÇKAN
seçildi.
Gündem Maddesi 2. Divan Kuruluna toplantı tutanağını kat malikleri adına imzalama yetkisinin verilmesi oy birliği ile kabul edildi. Divan Başkanı Sevinç Öztürk Divan adına teşekkür ederek başladı ve toplantının iyi geçmesi temennisinde bulundu. Gündem ile ilgili görüş ve öneri gündem olup olmadığını ayrıca Yönetim Kurulu Üyeleri seçimi için liste olup olmadığını sordu. Bunun üzerine;
Murat Kaçar (B-47) Yönetim kurulu aday listeleri olduğunu belirtti.
Cihan Kıraner (C18) “Toplu Yapı ve Yönetim planı tescil işlemleri, İmar Planı itirazı ve değişikleri, hukuki temsil yetkisi adına Yönetim Kuruluna resmi kurumlar nezdinde işlem yapma ve bu konuda 3.kişilere vekalet verme yetkisi hususunun gündeme eklenmesini” talep eden dilekçesini sundu.
Divan Başkanı Sevinç Öztürk: Gündemin 5. Maddesinde bu talebin değerlendirilmesini uygun buldu.
Darka Spor Kulübü Başkanı Burak Kınay: “Sitemizin sahil kıyısında, iskele ile su sporları alanının arasında bulunan, uzun yıllardır kullanılmayan, bakımı yapılmayan ve birçoğu da kullanılamaz hale gelmiş olan tekne ve sandalların yarattığı görüntü kirliğinin önüne geçilmesi adına” gündem maddesi eklenmesi talep edildi. Divan Başkanı, bu konunun istek ve temenniler başlığı altında görüşülmesini uygun buldu.
Gündem Maddesi 3. Cumhuriyetimizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşları ile şehitlerimiz için bir dakikalık saygı duruşunda bulunuldu. İstiklal Marşımız okundu.
Gündem Maddesi 4. Yönetim Kurulu Faaliyet Raporuna ilişkin bilgileri Başkan Noyan Bengisu tarafından haziruna aktarıldı. Yılda iki kez denetim raporu alarak APSİYON üzerinden yayınladıklarını söyleyerek söze başladı. Darka Yönetim Planı ve İmar Planı ile ilgili itiraz sürecinin devam ettiğini belirtti. Karayolları tarafından yapılan Darka çıkışındaki düzenleme için yazışmaların yapıldığını; ışık yapılması talebi gerçekleşmeden maalesef elim bir kaza yaşandığını hatırlattı. Karayolları 14.Bölge Müdürlüğü tarafından iki kez inceleme yapıldığını, ilkinde red edildiğini ancak daha sonraki talebimiz üzerine kavşağın kapatılması yönünde olumlu bir dönüş geldiği bilgisini paylaştı. Ancak, kurum bu işleri ihale usulü ile yaptığından henüz sürecin tamamlanmadığını söyledi. Yanı sıra ışık ve hız kasisi talebimizin olduğunu da ekledi. Elektrikli araçların hızla artması nedeniyle Elektrikli şarj istasyonunun gelir elde edecek şekilde kurulduğu bilgisini paylaştı. Bunlarla birlikte Darka içindeki yolların kendi personelimizle etap etap yenilendiğini; yaz ve kış kullanılan bir site olması nedeniyle fiber internet ağı talebimiz olumlu karşılandı sezon sonunda Ekim ayı gibi buna ilişkin çalışma yapılacak dedi. Bir diğer konu, ses bariyeri için profesyonel destek aldıklarını modelleme yaptırarak gürültü seviyelerini ölçtürerek insan sağlığına uygun ses seviyesine uygun raporun Apsiyon’da yayınlandığı bilgisini paylaştı. Bunların yanı sıra, site yanındaki derenin temizliği; güvenlikle ilgili personel eğitimi, kameraların çoğaltılması gerçekleştirildi. Ayrıca yangın güvenliği için 46 adet sahra tipi yangın dolabı; 9 adet büyük yangın tüpü alınarak süratle müdahale için personelimize eğitim yapıldı. Buna ek olarak güvenlik kulübelerine de acil müdahale için gerekli teçhizat sağlandı. Bunların dışında her zaman olduğu gibi bahçe düzenlemesi işleri yapıldı ve çöplerin taşınması için bir römorkör alındı. Ayrıca:
“Standart işlerle ilgili daha fazla vaktinizi almak istemiyorum ama bir konuya daha değinmek istiyorum. İlk defa bizim yönetimimizde Darka’lı (hem kat malikleri hem de personelimizin) çocukları için 23 Nisan’da Şenlik yaptık. Sosyal Tesislerimizin Başkanı Halil Emecan ile birlikte yaptığımız bu önemli etkinliği de anmak istedim” diyerek konuşmasını tamamladı.
Gündem Maddesi 5
Divan Başkanı Sevinç Öztürk, gündem maddesi içinde yer alan İmar planının önemine dikkat çekti. Toplantı başında verilen Cihan Kıraner’in dilekçesi okundu. Bu konuda kim seçilirse seçilsin bu maddeye uyması şeklinde Yönetim Kuruluna yetki verilmesini oylatalım dedi. Ancak öncesinde, Noyan Bey ve Cihan Bey’den bilgi alalım diyerek sözü Noyan Bengisu’ya verdi.
Noyan Bengisu (C-8) İki önemli konumuz var. Hem geçen Genel Kurul’da hem Olağanüstü Genel Kurul’da söz etmiştik dedi. Mayıs 2022’de İznik Belediyesi İmar Planın askıya çıkardı. Bu plana Darka olarak itiraz edilmemiş. Bu plan, geçen sene Belediye Başkanı ile yaptığımız görüşmede önümüze kondu. Erkan hocayla (Erkan Uçkan C-41) birlikte değerlendirdik. Kendisine teşekkür ederiz. Bu planın Darka aleyhine hususlar içerdiği ve bu şekilde onaylandığı görüldü. Darka’nın Doğal Sit Alanı statüsü dikkate alınmadan hazırlanmış bir plan. Bu konuda Köksal Hoca (Köksal Bayraktar C-46) da yardımcı oldu. Kendisinin aracılığıyla İstanbul Üniversitesi’nden İdare hukuku Prof. Aydın Gülan’dan da görüş aldık. Tüm bu görüşmeler sonucunda iki yol karşımıza çıktı. Birincisi dava açmak; diğeri Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na Doğal Sit statüsü nedeniyle itirazda bulunmak. Öncelikle, Erkan hocanın hazırladığı rapora göre Cihan Kıraner tarafından hazırlanan itiraz dilekçesi sonucu kurum bizi haklı buldu ve plan revizyonunun iletilmesini istedi. Bunun üzerine mevcut plan müellifi ile irtibata geçtik ve toplantılar yaptık. Şu anda plancılar itiraz edilen hususları atladıklarını kabul ettiler. Plan hazırlanması uzun bir süreç ve Belediye tarafından onaylanması gerekiyor. Belediye, şu anda bu değişikliğe hazır ve hevesli değil. Bununla birlikte kurum görüşlerini alarak Belediyenin itirazına rağmen doğrudan Bakanlığa gönderebiliriz. Bunu da mutlaka yapmalıyız. Çünkü sahilden yol geçiyor. Tüm bunlar İmar planında görülüyor. Şimdilik durmuş gibi gözükse de sonsuza kadar böyle kalacak anlamına gelmiyor. Geçen sene Belediye tebligat gönderdi. Kim yönetimde olursa olsun bu süreç devam ettirilmelidir. Yeni imar planı süreci için yetki verilmesi gereklidir dedi.
Divan Başkanı Sevinç Öztürk: Bu konuda mevzuatı iyi bilmemiz gerekiyor diyerek sözü Cihan Kıraner’e verdi.
Cihan Kıraner (C-18) Hukuk Danışma Kurulu içinde katkı veriyorum. İki konu var: İmar Planı ve Yönetim Planı. Her ikisi için de tüzel kişiliğe sahip olmanız gerekli. Hem İmar planı hem de Yönetim Planı için yetki vermemiz şart dedi.
Mahmut Öztürk (İ-74) söz aldı. Burada herkes istediği gibi davranıyor. Güvenliğe haber veriyoruz. Polis çağırın diyorlar. Ancak durum çözülmüyor. Hiç yol alamadık. Bakanlık onaylı güvenlik görevlendirilirse iyi olur dedi.
Divan Başkanı Sevinç Öztürk: Bunları dilek ve temennilerde konuşalım. Madde ile ilgili konuşmak isteyen var mı diye tekrar sordu.
Burak Alptekin (B-26-1) Söz aldı. Bu yetki şerhle verilmeli. Bu sürecin takip edilmesi şerhi konulmadır dedi.
Cihan Kıraner (C-18) Cevaben söz aldı. Yetkiye süre sınırı konulabilir ama bu konuda zor. Çünkü süreç içindeki işlemlerin ne kadar süreceğini bilemeyiz.
Nalan SAKIZLI (D-65) Bunu madem ki atladık yeni yöntemler oluşturulmalı. Yetki verilsin ama içeriğini belirleyelim dedi.
Divan Başkanı Sevinç Öztürk: Şu anda bu konuyu en iyi bilen Erkan Uçkan’a söz vereceğim. İmar konusunda bilgili, ayrıca Darka’nın III.Derece Doğal Sit ilan edilmesinde de öncü rol oynadı. Süreçle ilgili bize bilgi vermesini rica ediyorum.
Erkan Uçkan (C-41) Değerli Darka’lılar, bu planla ilgili bazı ihmaller var. Ama bunu tekrar gündeme getirmek doğru değil. Darka İmar Planı tüm ekleriyle birlikte internette mevcut. Hepiniz girip inceleyebilirsiniz. Ben planla ilgili raporu hazırlarken aslında yeni bir şey keşfetmedim. Temel olarak 2863 sayılı kanunu (Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu) dikkate almadıklarını görmek yeterli oldu. Yasa maddesine göre buraya Koruma amaçlı İmar Planı yapılması gerekirken bunun göz ardı edilmesi başlıca sorun. Mevcut plana göre güçlendirme bile yapamayız. Oysaki Darka’nın tek tek işlenen halihazır vaziyet planı tescil kararı ekinde yer alıyor. İkinci bir konu da, imar kuralları değişti. Yani Darka’nın yapıldığı zamandaki kurallar geçerli değil. Örneğin teraslar emsale girmiyordu şimdi ise giriyor. Plandaki müktesepler kaybolmuş. En basit örnek, 3 katlar 2 kat olmuş. Bu haliyle Darka sürdürülemez. Yönetimin Çevre Şehircilik Bakanlığı’na yaptığı itiraz sonucu olumlu döndüğü için öncelikle plan müellifinin izni lazım. Ayrıca yirmiye yakın kurumdan görüş alınacak. Bu süreci kontrol etmek size bağlı değil. 5000’lik, ve 1000’lik planlar var. Tekrar halihazır (güncel) plan yapmak lazım. Özetle biz alt yapımızı kurduk. Bilgi alma talebi doğru ancak işler tıkır tıkır gitmiyor. Mesela Tarım’dan yazı sekiz ayda geliyor. Belediye zaten buna itiraz edemez. Çünkü Bakanlık nezdinde biz haklıyız. Zorlu bir süreç var. O nedenle kim seçilirse seçilsin Yönetim’e yetki vermek en doğrusu. Ben elimden geldiği kadar yardımcı olacağım dedi.
Divan Başkanı Sevinç Öztürk: İyi ki Erkan Uçkan Darkalı olmuş. III.Derece Doğal Sit de O’nun sayesinde oldu. Yönetim Kurulumuz konuyu takip ediyor. Hepimiz destek olmaya devam edelim.
Seyfi Erol (İ-72 ) Planda neye itiraz ediliyor? Ne tür değişiklikler var? Diye sordu
Erkan Uçkan (C-41) Planlama tekniği olarak yapı adaları dışındaki yollar terk edilmiş ve bunları tekrar mülkiyete alamayız. Şunu da söylemek isterim ki o zamanki imar kanunu öyleydi. Bu atlanmış bir şey değil. Teras, çıkma ve kat yükseklikleri de değişti. Şu anda itiraz ettiğimiz plana göre Darka’daki üç katlılar tekrar yapılamıyor ve asma katlar kabul edilmiyor. Buradaki en büyük sıkıntı kurumlardan alınacak görüşler. Bizim elimizdeki güç 2863 sayılı kanun eskiden Kültür Bakanlığı’na aitti. Şimdi Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nda müdürlük haline geldi. Plancı da görüşmemizde bunu dikkate almadığını itiraf etti. Burası özel bir yer, burayı bozmak istemiyoruz. Planlar hazırlandıktan sonra sunarız ve hep birlikte konuşuruz. Müsaade edin biz harekete geçelim. Hassasiyet rica ediyorum.
Murat Kaçar (B-47) söz aldı. 2016 yılından beri Toplu Yapı ile yönetiliyoruz. İznik Tapu Müdürlüğü’nden ret geldiğini söylediniz. Bu konuda bilgi istiyorum.
Noyan Bengisu (C-8): İznik Tapu Müdürlüğü reddetti. Bu karar bizim için tatmin edici olmadığından Bursa Tapuya itiraz ettik. Bu konuda danışmanlık almayı uygun gördük. Bu konularda danışmanlık veren firmalarla görüştük. Bursa’daki bir firmadan danışmanlık almak üzere sözleşme imzaladık. Bursa Tapu’ya dilekçe verdik. 2023 yılı için yapılmış başvurumuz da reddedilmiş olmakla birlikte 2008 yılında yapmış olduğumuz halinden dolayı itirazımızın doğru olduğunu kabul etti. 2008 yılındaki yönetime de ayrıca teşekkür ederiz. Bu noktada genel kurulun yetki vermesi gerekiyor. Çünkü yapılacak çalışma herkesin tapusunu ilgilendirdiği için bu işlemin yapılması gerekiyor. Bursa Bölge Tapudan gelen yazı bu anlamda önümüzü açmıştır. İlişkilerimiz Bölge Tapu ile gayet iyi. 2008 Toplu Yapı Yönetimini tescil ettirmek hedefimiz. Bununla birlikte, Toplu Yapı olunca bariyeri kapatacağımız gibi bir hayale de kapılmayalım.
Engin Hepsev (H-13) Genel kurul sürecinin iyi gitmesi için 32 senedir burada yaşayan birisi olarak şunu söyleyeyim, yönetimler kendi içimizden ve gönüllülük esasına dayanır. 472 hane adına görev yapıyorlar. Dolayısıyla eleştiri ve sorularımızı buna göre değerlendirmemiz gerekiyor. Bu süreçler kolay değil.
Noyan Bengisu (C-8) Engin Bey’e teşekkür ederim. Şunu da belirtmem lazım: Bilgilendirmeyi biz de yapabilirdik. Ama bunu yapmadık. Çünkü burada yaptığımız bilgilendirme anında yerel yönetimlerin elinde oluyor. Bu önemli konuyla ilgili her an bilgilendirme yapmanın riskli olduğu da bir gerçektir.
Özlem Kıral (İ-30) Kurum görüşleri esnasında yardım gerekirse elimden geleni yaparım.
Divan Başkanı Sevinç Öztürk: Toplu Yapı ve Yönetim planı tescil işlemleri, İmar planı itirazı ve değişiklikleri, Hukuki temsil hakkında aşağıdaki metin için Yönetim Kurulu’na yetki verilmesini oylarınıza sunuyorum.
1. TOPLU YAPI VE YÖNETİM PLANI İŞLERİ
Darka Toplu Yapı Sitesinin Kat Mülkiyeti Kanunundan doğan her türlü yetkilerini kullanmak üzere ve bu amaçla ve/veya aşağıdaki hususlarda genel veya dava vekaletnameleri vermeye, ortak giderlerin tahsiline, her türlü resmi veya özel kişi, kurum ve kuruluşlar ile bankalarda hukuki ve ticari işlemler yapmaya, sözleşmeler imzaya, Darka Tatil Köyü Toplu Yapı Sitesi adına Tapu müdürlükleri, belediyeler ve sair idari merciler nezdinde işlem yapmaya toplu yapı yönetim planı ve sair tescil beyan işlemlerini yapmaya, bu konuda 3. Kişilere vekalet vermeye, Yönetim kurulunun 2 yıl yetkili kılınması,
2. İMAR İTİRAZ VE DEĞİŞİKLİKLERİ
Darka Toplu yapı sitesi adına Darka’nın bulunduğu alan için yapılmış son güncel imar planına itiraz etme, yeni imar planı için proje geliştirme, hazırlatma, 3. kişileri bu konuda yetkilendirme, vekalet verme, İl/İlçe belediyeleri, çevre ve şehircilik bakanlığı ve sair adli idari, mercilerde yönetim olarak işlem yapmaya gerekli kurumlardan (Dsi, Anıtlar, Kültür/Turizm vs.) görüş ve izinler almaya Yönetim kurulunun 2 yıl yetkili kılınması,
3. HUKUKİ TEMSİL
Darka Toplu yapı sitesi adına leyh ve aleyhte açılmış ve açılacak dava ve icra takipleri ile arabuluculuk, uzlaştırma ve alternatif uyuşmazlık çözüm yolları takiplerden dolayı yargı organlarının ( Yargıtay, danıştay ve istinaf dahil, bunlarla da sınırlı olmamak kaydıyla ) her kısım ve derecesinde, her yol ve sıfatla temsil, Valilik, Kaymakamlık, Belediyeler ve sair idari mercilerde itiraz, gerekli yasal işlemleri takip ve neticelendirme, her nevi resmi belge için başvuru yapma, noterliklerde ihbar, ihtar, evrak tanzim ve sair işlemler yapma, Ahzu Kabz, Sulh, İbra, Kabul ve Feragat işlemlerini yapma ve bu hususlarda 3. Kişilere yetki ve vekalet verilmesi hususunda Yönetim kurulunun 2 yıl yetkili kılınması,
Oy birliği ile kabul edilmiştir.
Noyan Bengisu (C-8) Ses bariyeri ile ilgili raporu sizlere iletmiştik. Maliklerimizin sağlık açısından olumsuz etkilenmesine neden olan gürültü kirliliğinin önlenmesi açısından gündeme getirdik. Maliyeti yüksek bir işlem. Karayolları ve Belediyelere hizmet veren bir firma burada ölçümleme yaptı ve rapor hazırladı. Bireysel önlemlerle kurtarılacak bir durum yok. İşin tamamı için keşif yaptık. İdeal olanı tek seferde uygulanması ama istenirse etaplandırılabilir.
Serap Çağlayan (C-17) Teknik altyapısı ile ilgili olarak soru sormak istiyorum.
Noyan Bengisu (C-8) Raporda hepsi var. Perfore edilmiş sac, taş yünü belirli kalınlıkta yapılıyor.
Berfu Tuğlan (C-52) Raporda %10-12 desibel düşeceği yazıyor. Oysa ki bize yansıyacak oran %50-60 gibi. Buna göre oy verilmesi gerekir.
Noyan Bengisu (C-8) Evet. Bu oranın insan sağlığına zarar vermeyecek ölçü olarak düşünülmesi gerekiyor.
Murat Baydar (F-26) Satın alacağınız firmaya sorarsanız elbette böyle bir rapor verir. Evler yalıtımlı hale getirilirse daha iyi olmaz mı?
Noyan Bengisu (C-8) Tam aksine bu firma danışmanlık firması. Uygulamacı değil.
Murat Baydar (F-26) Duvar yükseltilebilir.
Noyan Bengisu (C-8) Duvar yükseltmek mümkün değil, bu maliyeti de yükseltir.
Sami Yılmaz (C-49) Ben duvar içlerine bile yalıtım yaptım. Camları üç cam yaptım. Ama beyefendinin dediği gibi olmuyor.
Sinan TOYDAŞ (F-13) Ben sesten rahatsız değilim. Çok istiyorlarsa kapı pencereyi kapatsınlar “demek doğru değil” böyle bir şey olabilir mi insanlar balkonlarında oturmayacak mı.
Osman Hepgül (B-4) Ses bariyeri konusunda yerel yönetimlerle, ÇED raporu vs. gibi konularda görüştünüz mü?
Noyan Bengisu (C-8): Karayolları ve Çevre Şehircilik ile görüştük henüz cevap alamadık.
Divan Başkanı Sevinç Öztürk: Ses bariyeri konusunu yatırım bütçesinde tekrar ele almak üzere gündemin 6.maddesine geçti.
Gündem Maddesi 6. Gelir Gider Tablosu ile Denetim Kurulu Raporu daha önceden maliklere dağıtıldığından tek tek okunmadı. Soru ve önerisi olanlar olup olmadığı soruldu.
Yüksel Özay (İ-7) : Bilanço ile ilgili sunulan işletme raporu ile özet bilgi verdi.
Murat Kaçar (B-47) söz aldı. Giderler faslındaki bağış ve yardımlar bütçesini açıklayabilirmisiniz?
Yüksel Özay (İ-7) Bağış ve yardımlar Emniyet, TEV ve İznikspor konusu var.
Gündem Maddesi 7. Denetim Kurulu Raporu daha önceden maliklere dağıtıldığından tek tek okunmadı. Soru ve önerisi olanlar olup olmadığı soruldu.
Barış Aybay (İ-16) söz aldı. Sayın Başkan’ın söylediği gibi Denetim Kurulu olarak sıklıkla denetimlerimizi yaptık. Tüm arkadaşların özverili çalışmaları için teşekkür ediyorum.
Gündem Maddesi 8. Genel Kurula sunulan Yönetim Kurulu Faaliyet Raporu, Gelir Gider Tablosu ve Denetim Kurulu Raporunun görüşülmesi sonucunda kabulü ayrı ayrı oy birliği kabul edildi.
Gündem Maddesi 9. Yönetim Kurulu Üyelerinin ibrası oy birliği ile kabul edildi.
Gündem Maddesi 10. Denetim Kurulu Üyelerinin ibrası oy birliği ile kabul edildi.
Gündem Maddesi 11. 2025-2026 dönemi işletme projesi (bütçe) önerisinin görüşülmesine geçildi. Divan Başkanı Sevinç Öztürk açıklama istedi. Yüksel Özay gelir gider tablosunu Bütçe tekniğine göre okudu. Soru varsa alabiliriz dedi.
Sami Yılmaz (C-49) Aidatlarla ilgili olarak birleşmiş evler tek tapu mu? Değilse bunun kanuni ve ahlaki uygunluğu yok. Sosyal Tesislere niçin ayrıcalık tanınıyor. Üye olamayan gidemiyor ki dedi.
Noyan Bengisu (C-8) Birleşmiş evlerle ilgili olarak yönetim planında bu şekilde olduğu için devam ediyor. Sekiz dokuz kişi kendi insiyatifleri ile ayrı ayrı ödüyor. Toplu Yapı sonrası halihazır yönetim planı yeniden düzenlenecek.
Divan Başkanı Sevinç Öztürk: Sosyal Tesislere herkes üye değil ama keşke olsa. Buna rağmen bakın şu anda Sosyal Tesislerde toplantı yapıyoruz. Özel günlerde buradan faydalanıyoruz. Bunu da unutmamak gerekir.
2025-2026 dönemi bütçe (işletme projesi) önerisi oy birliği ile kabul edildi.
Gündem Maddesi 12. Yatırım (ses bariyeri) işletme projesi (bütçe) önerisinin görüşülmesine geçildi.
Divan Başkanı Sevinç Öztürk: Ses bariyeri ile ilgili bütçeyi sizlere sunduk. Takdir sizin. Bununla birlikte onaylansa bile izinleri almak gerekir. İzinler sonrası ödeme alınacak. Bunu da bu şekilde değerlendirmek gerekir.
Zeynep Çağlar (H-4) Ses bariyeri yapılsın veya yapılmasın başlıkları altında imza ile oylanmasını istiyoruz.
Alper Tokyürek (B-26 Sorun etmeyelim destek olalım.
Burak Kınay (B-49) Komşuluk gereği bunu bütüncül olarak düşünmek gerekir. Burada hepimiz birlikteyiz.
Murat Kaçar (B-47) Bu konu çok önemli. Bu konuyla ilgili çalışma yaptım. Kat mülkiyeti kanununda asansör için 1.kattakiler ben asansör kullanmıyorum der. Ama bunlar ortak giderler. Şu anda önümüzde olan araştırma bilimsel bir araştırmadır. Önerim etaplandırılması. Bölgelere göre öncelik tanınsın. Lütfen bu duruma böyle yaklaşalım.
Erkan Uçkan (C-41) Projeyi inceledim. Esas rezonans dipten oluyor. Bu nedenle acele edilmeden değerlendirilmesinde fayda var.
Noyan Bengisu (C-8) Karayolları genişletirken mevcut tuğla duvarımız yıkıldı. Şu andaki duvar bir istinat duvarı yapısında. O nedenle rezonansı oluşturmayacak bir yapısı var. Projede bunu göz önüne alıp tekrar değerlendirelim.
Osman Hepgül (B-4) Erkan Uçkan’a ilaveten bu tür bariyerle yapılırken mesafeler çok önemli. Bizim yapılar duvara çok yakın. Bu durumun da incelenmesi gerekiyor. Önerim, izinler alınsın ve teknik detaylar incelendikten sonra yatırım bütçesini oylayalım.
Noyan Bengisu (C-8) Projeyi Hidrotek Firması yaptı. Bununla ilgili şüphe yok. Ama izinler konusunda olabilir. Biz teklifi tek bir firmadan almadık. Danışman firmadan aldık. Zaten izinsiz yapamayız. Bu bir anda olacak iş değil. Para ayrı bir hesapta toplanır. İzinler tamamlandığında uygulama yapılır.
Köksal Bayraktar (C-46) Bu konu temenni olarak hep konuşuldu. Bugün bu konu ilk defa bu kadar ciddiye alındı. Bu ayrıntılarla ilgili bir oylama değil. Prensip kararı alacak şekilde oylama yapılmalı. Sağlığımız için bunu ele almakta fayda var.
Cihan Kıraner (C-18) Yetki verirken şerhli yetki olmaz. Yönetim Kurulu altyapıyı oluşturmuş. Kabul ya da ret olarak yapılmasında fayda var.
Mahmut Öztürk (İ-74) İnsan sağlığına zararlı olduğu kesin. Eğer böyle bir karar alınacaksa diskoya da bariyer yapılsın.
Divan Başkanı Sevinç Öztürk: 12. Gündem maddesi ile ilgili olarak izinlerin alınması koşuluyla oylama yapmayı haziruna iletti.
Mine Duran (C-19) Gelen raporu incelediğim zaman 1 mt. İstinat duvarın üstüne 3 mt. tasarım düşünülmüş. Bittiğinde bu duvar kaç mt. olacak, rüzgardan etkilenebilir mi?
Noyan Bengisu (C-8) Mevcut duvar kullanılacak. Modelleme hakkında bilgi verdi.
Ayşe Atasoy (D-102) İlkesel olarak kabul edelim. Ancak parayı iş başlayınca ödeyelim dedi.
Ekmel Çizmecioğlu (D-6) Bize evet yada hayır şeklinde bir şey verin her kesin oylama için bir zarfı var zarfın içine koyalım verelim.
Noyan Bengisu (C-8) Yetki almadan zaten işe başlayamayız. Yetki verildikten sonra yapabilecek noktaya geldiğimizde para toplamaya başlayabiliriz.
Seyit Cirit (İ-41) Daire başına maliyeti açıklasınlar.
Divan Başkanı Sevinç Öztürk: Birsen Bingöldağ’ın dilekçesi okundu ses bariyeri için Birsen Hanım hayır oyu vermiş dedi.
Hazirundan gelen sözlü talepler üzerine 12. Gündem maddesi ile ilgili olarak kapalı oylamaya geçilmesine karar verdi. Yapılan kapalı oylama sonucu:
HAZİRUN LİSTESİ OYLAMA SONUÇLARI
Asaleten 150 Çıkan Oy Toplamı 326
Vekaleten 201 Evet 159
Hayır 164
Geçersiz 6
Gündem Maddesi 13. Toplu Yapı Yönetim Kurulu’na işletme bütçesi gider fasılları arasında aktarma yetkisinin verilmesi oy birliği ile kabul edildi.
Gündem Maddesi 14-15. Yönetim ve Denetim Kurulu Üyelerinin Seçimi. Toplantının başında mevcut yönetimin sunduğu listenin yanı sıra bir liste daha olduğu Murat Kaçar tarafından beyan edilmişti. Bu nedenle Divan başkanı kendisine söz verdi.
Murat Kaçar (B-47) 3 tane önemli konumuz var bir tanesi artık can ve mal güvenliğimiz ortadan kalktığı durumla olan bilgiler, ikincisi kat mülkiyeti, kat yönetimi kanunu ile ilgili olan olayların biran evvel sonuçlandırılması. Üçüncüsüde şu an içinde bulunduğumuz durumla ilgili hukuksal yolların denenmesi. Mevcut yönetimin bugün sunduğu ve anlattığı konuları dinledikten sonra hazırladığımız listeyi geri çekiyoruz. Ancak hem Darka’da Yönetim Kurulu Üyesi hem de İznik Belediyesi avukatı olan şahsın yönetimden çıkarılması gerekir.
Noyan Bengisu (C-8) Avukat Halil Çakır’ın mevcut sözleşmesi var. Ama bu seçim sonrası sözleşmesi bitecek. Ayrıca uzmanlık gerektiren konularla ilgili Danışama Kurulu oluşturmak istiyoruz. Köksal Bayraktar, Sevinç Öztürk, Erkan Uçkan, Murat Kaçar, Candan Akpınar ve Yelda Uçkan’ın Danışma Kurulunda yer almalarını rica ediyoruz. Seçimin neticesinde Danışma Kurulu oluşturmak ve genişletmek niyetindeyiz.
Divan Başkanı Sevinç Öztürk: Yönetim ve Denetim Kurulu Üyelerinin Seçimi için Divan Başkanı açık oylama yaptı. Oy birliği ile aşağıdaki isimlerden oluşan Yönetim ve Denetim Kurulu seçildi. Divan Başkanı Sevinç Öztürk Yönetime başarılar diledi.
Gündem Maddesi 16. Dilek ve temennilere geçildi. Söz alan olmadı.
Divan Başkanı Sevinç Öztürk: Yönetim Kuruluna ve haziruna teşekkür ederek oturumu kapattı. 26.07.2025 – 17.30.
ASLI İMZALIDIR
Sevinç ÖZTÜRK Selma ÜNLÜ B.Yelda UÇKAN
Başkan Başkan Yardımcısı Sekreter
<p c
19 Temmuz 2025
TEMMUZ 2024 – TEMMUZ 2025 DÖNEMİ
DARKA EVLERİ YÖNETİM KURULU FAALİYET RAPORU
2023 Temmuz ayında göreve seçilmiş olan Yönetim Kurulu’muzun görev süresinin ikinci yılında (Temmuz 2024 - Temmuz 2025) Darka’da yapılmış olan çalışmaları özet halinde bilgilerinize sunmaktayız.
Denetim: 01.07.2024-28.02.2025 ara dönem ve 01.07.2024-30.06.2025 yıllık denetimlerimiz Denetmenlerimiz tarafından yapılmış ve başarıyla tamamlanmıştır. Tüm denetim raporlarına Apsiyon üzerinden ulaşabilirsiniz.
Yönetim Planı Değişikliği: 2023 yılı Genel Kurulu kararı ile başvurusu yapılmış olan Yönetim Planı değişikliği talebimizin İznik Tapu Müdürlüğü değerlendirmesi tamamlanmıştır. Talebimize RET yanıtı gelmiştir. Yasal sürede itiraz hakkımız kullanılarak Bursa Tapu Kadastro Bölge Müdürlüğü’ne Ret kararına itirazda bulunulmuştur.
İmar Planına İtiraz: Bursa Valiliği Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü’ne İmar planı değişikliğine itiraz edilmiştir. İl Müdürlüğü talebimizi olumlu karşılamıştır ve tarafımızca hazırlanacak planın Bursa Tabiat Varlıkları Kuruluna sunulması yönünde karar alınmıştır. Konuyu yasal muhatapları nezdinde takip etmekteyiz.
Karayolları: Karayolları 14 Bölge şefinin Şubat 2025 tarihinde Darka’ya iki kez gelerek yerinde yaptığı incelemeler sonucunda tarafımızla paylaştıkları resmî yazı ile Darka önündeki refüjün kapatılmasını uygun bulduklarını ve iş programları ve ödenekler çerçevesinde çalışmaların yapılacağını bildirmişlerdir.
Elektrikli Şarj istasyonu: 14 Mayıs 2025 tarihi itibariyle Voltrun Elektrikli Araç Şarj İstasyonu kurulumu Darka girişinde Yönetim binasının karşısında tamamlanmış olup, devreye girmiştir.
Yolların Yenilenmesi: 2.250 m2 bozuk yolun yenileme çalışması yapılmıştır. Önümüzdeki sezonda yenileme çalışmalarının devam etmesi planlanmaktadır.
Fiber İnternet: İnegöl Türk Telekom Müdürlüğü’nce sürdürülen görüşmeler neticesinde alt yapı yenileme (fiber internet kablo) çalışmalarının Ekim ayında başlayacağını tarafımıza bildirmişlerdir. Tarafımızca takip edilmektedir.
Ses Bariyeri: Sitemiz önündeki karayolunun gürültü desibel ölçüm, modelleme ve raporlaması hazırlatılmıştır. Rapor doğrultusunda 4 ayrı firmadan ses bariyer teklifleri alınmıştır. En uygun teklif bütçesi ektedir. Ses bariyeri yapım kararı 2025 Temmuz Genel Kurul gündemine alınmıştır.
Dere Temizliği: Sınırımızda bulunan Kıran deresinin temizlenmesi hakkında 03.07.2024 tarihinde Buski Müdürlüğü’ne yazılı müracaatta bulunuldu ve 10.10.2024 tarihinde derenin temizliği yapıldı.
GÜVENLİK:
Darka personeli özel güvenlik birimimiz, 5188 sayılı Özel Güvenlik Yasası ve buna bağlı mevzuat gereği, kendisine tevdi edilmiş görevlerini yıl boyunca ortalama 12 personel ile yürütmektedir. Yaz dönemi için ek olarak 1 geçici personel istihdam edilmiştir. Yine yaz döneminde sahil hattına özel 1 güvenlik personeli görevlendirilmektedir.
Güvenlik birimimiz, güvenlik hizmetlerimizi ve koruma planını Bursa Valiliği Özel Güvenlik Şube Müdürlüğü’ne onaylatarak söz konusu yasanın gerektirdiği her türlü resmi yazışma ve evrak takibini de gerçekleştirmektedir.
Özel Güvenlik Yasası gereği yılda bir defa yenilenmesi gereken “Koruma Planı” hazırlanarak Bursa Valiliği Özel Güvenlik Müdürlüğü’ne teslim edilmiş ve uygunluk onayı alınmıştır.
Güvenlik kamera sistemimize 2 adet ilave yapılarak toplam 37 gece görüşlü kamera ile kontrol edilmektedir. Darka’nın tüm sınırları ve ana arterler kamera ile kontrol altındadır.
Özel güvenlik personelimizin donanımını arttırmak hedefi ile sezon öncesi yangın, ilkyardım, halkla ilişkiler ve genel konularda eğitimleri tamamlanmıştır.
Site içerisinde rutin güvenlik kontrolleri ve devriye görevleri icra edilmiştir.
SİSTEM BAKIMLARI, ÇALIŞMALAR VE ALIMLAR:
· Eskiyen 46 adet sahra tipi yangın dolabı yenilenmiş olup yangın tüplerimize ilave 9 adet 25 Kg K.K.T yangın tüpü alınmıştır.
· Yangın söndürme su pompalarının güvenlik kulübelerinden çalıştırmak üzere start-stop sistemi kurulmuştur.
· İmpo marka 1 adet sulama pompası alınmıştır.
· Black-Decker marka pis su pompası alınmıştır.
· Oleo-mac marka 2 adet çim motoru alınmıştır.
· Husqvarna marka 1 adet kesim motoru alınmıştır.
· Palmera marka 1 adet çit budama makinası alınmıştır.
· Paratonerlerin periyodik bakımları yapılmıştır.
· Şehir şebeke suyunu depoladığımız ve gerektiğinde Darka’nın kullanımına sunduğumuz su depomuzun temizliği ile yıllık periyodik motor ve pompa bakımları yapılmıştır.
· Tüm bahçelerin sulanmasında kullandığımız ve iç göletlere bastığımız sulama suyu sistemini çalıştıran muhtelif güçteki motorların yıllık periyodik bakımları yapılarak sezonda problem yaşanmaması amaçlanmıştır.
· Pis su kuyularında kullandığımız pompaların bakımları yapılmıştır.
· Bordür yapımı, onarım ve badana çalışmaları yapılmıştır.
· Sahil yolunda bulunan beton bloklarda ve küp taşlarında oluşan kot farkları giderilmiştir.
· Darka girişine Trafik uyarı tabelaları konulmuştur. Yol Kasis yenileme çalışması yapılmıştır.
· B göleti kamelya ve köprülerinin bakımları yapılmıştır.
· Kötü durumda olan yürüme yolları düzeltilmiştir.
· Sulama motorlarının ve panoların kapaklarının bakımı ve boyası yapılmıştır.
· Çöp ve el arabalarının bakımları yapılmıştır. Çöp kovaları periyodik olarak yıkanmaktadır.
· Oturma banklarının bakım ve onarımı yapılmıştır.
· Bisiklet rampalarının tamamı onarılmış ve boyamaları yapılmıştır.
· Göle giriş rampaları onarılmıştır.
· Soyunma kabinleri bakımı ve boyaları yapılmıştır.
· Futbol sahasının zemini tesviye edilip çimlenme çalışması yapılmıştır.
· Aydınlatma direklerinin çürüyen ahşap kısmından 14 tane yenilenmiştir, glopları yaz sezonu öncesinde temizlenmiştir. Kırılan aydınlatma glopları, böcekleri ve patlayan ampuller yenilenmiştir
· Çim traktörünün bakımı yaptırılmıştır.
· Bahçe çalışmalarında kullanılmak üzere sulama hortumu, fıskiye gibi muhtelif yedek parça alınmıştır.
· Ramazan ayı içinde, Kurban bayramı ve yılbaşı öncesinde tüm personelimize gıda paketleri dağıtılarak sosyal katkı sağlanmıştır.
· Personele yakacak yardımı yapılmıştır.
· Personele yazlık ve kışlık olmak üzere iş giysileri alınmıştır.
UÇKUN, KEMİRGEN VE KENE MÜCADELESİ:
Darka’mızın bitki dokusu, toprak yapısı ve sulu alanların çokluğu sebebiyle, her yıl sivrisinek, karasinek ve her tür uçkun ve fare – sıçan gibi kemirgenler ile etkili bir şekilde mücadele etmek gerekmektedir. Kıran dere, sınırımızdaki tahliye kanalı, iç göletler, karşımızdaki yarısı bataklık Üyecek çayırı, Darka’mızın zararlı uçan haşereler tarafından istila edilmesine sebep olmaktadır.
Tüm bu mücadeleler esnasında insan sağlığına zararlı etkisi olmayan, Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı Müdürlüğünden ruhsatlı Bayer marka ürünler kullanılmaktadır.
· Sivrisinek için Nisan – Mayıs – Haziran aylarını kapsayacak şekilde, sinekler daha larva iken ilaçlama başlatılmıştır ve uygulanmıştır.
· Sivrisinek ve karasinek için insan sağlığına etkisi olmayan kimyasallar ile Pazartesi, Çarşamba ve Cuma günleri çim alanlara, çöp kutuları, sinek oluşturabilecek su birikintileri, foseptik çukurlarına vb. yerlere ilaçlama yapmaya devam etmekteyiz.
· Fare – sıçan ve diğer kemirgenler için 12 ay boyunca, her ay periyodik istasyon kontrolü yapılmakta ve mücadele sürdürülmektedir.
· Kene ve sebep olduğu Kırım – Kongo kanamalı ateşi hastalığı nedeniyle, olası kene hareketine karşı ilaçlama mücadelesi yapılmıştır.
· Sürüngen mücadelesi yapılmıştır.
MALİ TABLOLAR, AİDAT TAHSİLATI ve DİĞER GELİRLER:
2024-2025 hesap dönemimizde, ortak giderlere katılım payı olarak topladığımız aidatların tahsilat oranı %98,68’dir. Aidatlarını zamanında ödeyen maliklerimizin bu konuda göstermiş oldukları duyarlılığa teşekkür ederiz. Aidatlarını geciktiren sakinlerimize aylık %5 gecikme faizi uygulanmaktadır.
Aidat ödemelerinin zamanında yapılması ile tüm nakit akışımız daha sağlıklı yapılabilmektedir. Sıkı bütçe takibi ve finansal disiplinle finans giderimiz oluşmamaktadır, sadece pos kullanım ve banka işlem giderleri ödenmektedir.
PERSONEL KADROMUZ:
Ofis personelimiz 2, bahçe personelimiz 8, teknik personelimiz 2, güvenlik personelimiz 12, hizmetli 1, traktör şoförü 1 olmak üzere toplam kadrolu personel sayımız 26’dir.
Güvenlik personelinden 1 kişi işten ayrılmış kıdem tazminatı ödenmiştir.
Yaz sezonlarında bahçelere 5 geçici, güvenliğe 1 personel istihdam edilmiştir.
Tüm personelimiz temel iş sağlığı ve işçi güvenliği eğitimini almış olup, prosedürler titizlikle takip edilmekte ve uygulanmaktadır.
SOSYAL ve SPORTİF AKTİVİTELER:
Yaz dönemi yoğun geçen sezon aylarında yetişkinlerimize ve çocuklarımıza yönelik sportif ve sosyal faaliyetler düzenlenmiştir;
· Geçici istihdam edilen spor öğretmeni gençlerimize yönelik, futbol, basketbol, voleybol, su jimnastiği vb. spor çalışmalarını başarı ile yönetmiştir.
· Pilates eğitimi sertifikalı bir sakinimiz tarafından Temmuz ve Ağustos aylarında katılımcıların kendi finanse ettikleri pilates sınıfları düzenlenmiştir.
· Çampınar mevkiinde oluşturduğumuz Darka fidanlığının bakımları yapılıp yeni fidanlar dikilmiştir.
· 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’mız Köy Yönetimi ve Sosyal Tesisler ortak çalışması ve finansmanı ile Darka’lı çocuklarımızın ve tüm personelimizin çocuklarına yönelik aktivitelerle kutlanmıştır.
BAHÇELER – AĞAÇ VE BİTKİ ÇALIŞMALARI:
T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Tabiat Varlıklarını Koruma Yüksek kurulu tarafından 1999 yılında doğal sit alanı ilan edilen Darka’mızın ağaç ve bitki dokusu olabildiğince korunarak sezonluk rutin çalışmalarımız yapılmıştır;
· Tüm bahçelerde başta güller olmak üzere budanması gereken bitkiler budanmış, periyodik ilaçlama çalışmaları yapılmıştır. Yine bu bitkilerin ve çiçeklerin dip çapaları, gübrelemeleri yapılıp sezona hazır hale getirilmiştir.
· Kış döneminde şiddetli fırtına sonucu yaşadığımız ağaç devrilmeleri nedeniyle Bursa Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü’ne müracaatta bulunduk. Yerinde yaptıkları kontrol sonucunda ağaç köklerinin kabarması, yan yatması, tamamen kuruması gibi sebeplerle tehlike arz eden 10 adet ağacın ivedilikle kesimleri yapılarak sahadan uzaklaştırılmasının uygun olduğunu 22.11.2024 tarih 185 nolu karar ile komisyonca oy birliğince karar verildiğini tarafımıza bildirmişlerdir. Belirlenen ağaçlar kaldırılmıştır.
· Her yıl olduğu gibi bu sezon da mevsimlik çiçek dikimine özen gösterilmiş, değişik türde mevsimlik çiçekler Darka’mızın muhtelif yerlerine dikilmiştir. Soğanlı çiçek dikimine öncelik verilmiştir.
· Tüm bahçelere 10 römork gübre ve 12 römork toprak alınmıştır.
· Bahçe bakımlarında kullanılmak üzere bu dönemde de muhtelif zirai ilaç, çim tohumu ve çim gübresi, belirlenen ihtiyaç miktarından alınarak uygulanmış ve uygulanmasına devam edilecektir.
HUKUKİ İŞLEMLER:
A) Geçmiş dönemlerden gelen ve bu dönem de devam eden takiplerimizin yanı sıra, mevcut dönemde EYT ve Tazminata ilişkin ödemelerini gerçekleştirmeyen sakinlerimiz için gerekli ihtarnameler gönderilmiş, ihtarnameye olumlu karşılık alınmayan sakinlerimiz aleyhine alacaklarımız hususunda İznik İcra Müdürlüğünde gerekli icra takipleri başlatılmıştır.
18 Adet tazminat ve EYT alacak talebimize yapılan itirazlar neticesinde dava açmadan evvel 9 sakinimiz ödemesini gerçekleştirmiş olup, 9 sakinimiz aleyhine de İznik Mahkemelerinde İtirazın İptali davaları açılmıştır.
B) İlgili dönem içerisinde sakinlerimiz tarafından verilen dilekçelerin hukuki boyutları irdelenerek uyuşmazlık konusu hususların hukuki değerlendirilmesi gerçekleştirilmiş ve ilgili konulara kanunlar çerçevesinde cevaplar ve yaptırımlar belirlenmiştir.
Bunun yanı sıra Kat Mülkiyeti Kanunu ve Toplu Yapı Yönetim Planımıza aykırı uygulamalar gerçekleştiren sakinlerimiz hususunda da aykırılıkların giderilmesine yönelik davalar açılmıştır.
C) Gerek 2023 genel kurulumuzda onaylanan yeni Yönetim Planı için gerekse 2008 yılında gerçekleştirilen Genel Kurulda kabul edilen Yönetim Planının tapu kütüğünün beyanlar hanesine Toplu Yapı olarak tescillenmesi yönündeki başvurumuz İznik Tapu Müdürlüğü nezdinde reddedilmiştir. Bu ret kararına karşılık olarak Bursa Tapu ve Kadastro Bursa Bölge Müdürlüğü nezdinde itiraz süreci başlatılmış olup, itiraz süreci Bölge Müdürlüğü nezdinde devam etmektedir.
D) İznik Asliye Hukuk Mahkemesinin 2020/390 esas sayılı dosyası üzerinden aleyhimize açılan davada; davacı merhum eşinin Darka Tatil Köyü bünyesinde çalıştığı iddiasında bulunmuş olup yapılan araştırmada bahsi geçen şahsın Darka’nın inşaatı sırasında inşaat firmasında çalışmış olduğu anlaşılmıştır.
Yargılama neticesinde açılan davanın zamanaşımı yönünden reddine karar verilerek lehimize neticelendirilmiştir.
G) “Önleyici Hukuk” anlayışımızın getirdiği temel sonuç itibariyle, her türlü işlemin gerçekleştirilmesinden evvel konu derinlemesine analiz edilerek ilgili kurum ve kuruluşlar ile konunun değerlendirilmesini yapılarak Darka Evleri’mizin görebileceği muhtemel zararlar en aza indirilmeye çalışmaktadır
İLETİŞİM:
· Apsiyon www.apsiyon.com web sitesi veya aplikasyon uygulaması
· Darka web sayfamız www.darka.org.tr
· Yönetim e-posta adresimiz info@darka.org.tr
SAĞLIKLI VE HUZURLU BİR YAZ GEÇİRMEMİZ DİLEĞİYLE,
DARKA EVLERİ TOPLU YAPI YÖNETİM KURULU
Temmuz 2025
DARKA TATİL KÖYÜ TOPLU YAPI YÖNETİM DENETİM RAPORU
Dönem :01.07.2024 – 30.06.2025
Darka Tatil Köyü Yönetiminin Temmuz 2024/ Haziran 2025 dönemine ait çalışmaları ve bununla ilgili muhasebe kayıt ve hesapları çeşitli tarihlerde tarafımızdan incelenmiş olup, görüşlerimiz aşağıda bilgilerinize sunulmuştur.
1) Bütün muhasebe işlemlerinin Apsiyon Programına göre yapıldığı görülmüştür. Bütün dokümanlar incelenmiş olup, muntazam ve usullere uygun bulunmuştur.
2) Muhasebe elemanları haftalık raporlarla:
- Avans ödemeleri,
- Kasa hareketi,
Aylık raporlama ile Gelir-Gider ve Bütçe/Gerçekleşme mukayesesi,
konularında Yönetim Kurulunu bilgilendirmiştir. Bütün kayıt işlemleri yasal süre içinde gerçekleştirilmiştir.
3) Masraflara esas teşkil eden fatura ve diğer bütün evrak üzerinde mevcut KDV miktarları dahil bütün rakamların aritmetik doğruluğu muhasebe elemanları tarafından kontrol edilmektedir. Bunlar ayrıca Yönetim Kurulundaki yetkililer vasıtası ile tetkik edilerek onaylanmış durumdadır. Tahsilatların %98,68 oranında gerçekleştiği görülmüştür.
4) Tahakkuk eden SGK, muhtasar vs vergiler, bordro, avans ödemeleri zamanında yapılmıştır.
5) 30.06.2025 itibarı ile kasa/banka mevcutları
Bankalarda : 3.078,621,75.-TL
Kasada : 5.331,56.-TL
Mevcut tutarı : 3.083,953,31. TL
şeklindedir.
Sonuç olarak bütün muhasebe işlemlerinin düzgün ve doğru yapıldığı saptanmıştır.
Saygılarımızla,
07 Temmuz 2025
MUSTAFA AKYÜZ E.BARIŞ AYBAY FEVZİ ÖZEN